• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Stora skulder, tips och råd

S

Skuldbördan

Gäst
Poäng: 0
Hallå!

Har en stor skuldbörda med ett antal blanco och krediter på sammanlagt ca 970K. Dessa skulder kostar mig i runda slängar 17K varje månad och därtill tillkommer amorteringsplaner på två skulder utanför UC på ca 3K. Jämkar och får ut ca 28K efter skatt. Min sambo är beredde att stå för alla hushållskostnader ett tag framöver vilket tillåter mig att amortera extra utöver det jag redan amorterar. Det blir dock inga större summor då jag måste kunna leva själv. Räknar med att kunna amortera ca 6K per månad utöver det jag redan betalar.

Som alla förstår är det en försvinnande liten del av skulden som försvinner varje år och det här är extremt ångestframkallande och ibland har tankarna på att bara skita i allt och släppa till KF kommit. Någon som därför har råd och tips på hur jag ska tänka framöver för att maxa nedbetalningarna och se något ljus i tunneln?

Min UC-score är ca 15 % och jag har ett tiotal ff som alla försvinner under året. De sista i December.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 397
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
När exakt försvinner respektive ff?
 
S

Skuldbördan

Gäst
Poäng: 0
2 st i Mars, 1 i April, 3 i Juni, 1 i Juli, 2 i Oktober och 1 i December.

Funderar på Wästgöta som använder Bisnode och ett lån där skulle kunna samla en del och bidra till ett snyggare UC inför framtida samlingslån. Har 7 i betyg hos Bisnode men vad jag förstått är Wäsgöta benhårda. Mitt underskott lär dessutom vara ett hinder?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp